عصیان
 
شعرهای عاشقانه
جمعه 24 آبان 1398برچسب:, :: 17:26 ::  نويسنده : طیبه دهقان

ازتو واین عشق ملال انگیزت

ازخودم واین همه خاطره

كزتو درخاطرم انباشته است بیزارم

من دگرحتی خاكستری،زان آتش سوزنده نی ام

سردِ سردم اینك، تهی از هر احساس

من ز نفرت سرشار

و زعشقت خالی

خانه مهر تو را سوختم از بُن

با شعله های نفرت و بیزاری

دیرسالی ست كه من

چنگ بر پوسته ی پیله ی تنهاییم انداخته ام

من به پروانه شدن دلباخته ام

من بذر رَهیدن از بندِ تو را،در اندیشه ی خود كاشته ام

وسحرگاه كه از راه رسَد می بینی

كاروان دل غمگین مرا

پای در راه سفر میرود و پشت سرش

هرگزش چَشم امیدی نیست به راه

توكجا؟ عشق كجا؟

جام لبریز  هوس بود دلت

بعد از این

من تن تب كرده ی احساس لطیفم را

در باد تكان خواهم داد

شاید بر شَه پَر باد آتش زنم و

آب كنم سرمای درون سوز تو را

كوه یخ بودی من خوب ندیدم كه چه سان

از درون حُفره ی بی روح تنت

احساس ورم كرده ی سردی را

ذره، ذره به تار و پودِ تن خشكیده ی من آمیخته ای

من كه سوزنده ترین شعله ی یك آتش رقصنده بوُدم

از درون یخ زده و ساكت و بی روح شدم

من ز خود بیزارم كه چه آسان

گل عشقت را ، در دامن خود پروردم

من به خود بد كردم

عصمت سبز زمین را لگد مال هوس كردم

پس از این من به عُصیان،به عصیان می اندیشم

به طلوع

به رهایی،به روییدن از بطن زمین می اندیشم

من به طغیان دل خوش دارم

پشت من گرم به صف های گره خورده ی گلهای بهاریست

پشت من گرم به آواز قناریست

منتظر باش كه در صبح ظفر

خوابِ نوشین تو را،خشم من آشفته كند

مثل من كیست كه لبریز صفا باشد؟

دامنش خواستگهِ سبزه و ریحان باشد؟

تو بگو

مثل من هست كسی عاشق گلها و بهار؟

مثل من هست كسی پاكتر از آبِ زلال؟

توبگو

مثل تو كیست كه زنجیر كشد پای بهار؟

بعد از این فریاد زنم

چوبه دار كجاست؟

چوبه دار كجاست؟

من دگر رستم از این بند كه در پای من است

آی مردم، من ز مُردن دگر نمی ترسم

از تجربه ی كرده ی خود دگر نمی ترسم

چه كسی گفت كه من هیچ نمی فهمم

من تپش نبض زمین را

و شِكافنده ترین معجزه سبز چمن را

پائیز، بهار، باران را خوب ادراك كنم

من به لحظه ی هم آغوشی صحرا و سراب

دلهره ی پوسته ی نازك یك دانه حباب پی بردم

خوب سخن می گویم با لهجه لك لكها

چه كسی گفت كه من هیچ نمی فهمم

من برای نوشیدن یك جرعه تبسم

بوییدن یك برگ گل سرخ

وجدان دلم را لگد مال هوس ها نكنم

كار من نیست كه بی عار شوم

پس از این هیچ مرا یوغ به گردن ننهی

قلب من رَست ز بند هوست

قلب من رَست ز بند هوست



نظرات شما عزیزان:

حسین
ساعت6:50---13 دی 1394
شعرات قشنگند

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


تمام اشعار موجود در این وبلاگ سروده ی خودمه ، این اشعار دارای کد ثبت در سایت شعر نو هست و هر گونه کپی برداری از آنها بدون ذکر نام شاعر ممنوع است و پی گرد قانونی دارد . خوشحالم که لحظاتی رو با شما دوست عزیز بودم
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 15
بازدید کل : 37441
تعداد مطالب : 10
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1